Sport

Publikálva november 5th, 2019 | által Hello_Soroksar

Futás kicsiknek, nagyoknak

A kora ősz hagyományosan a futóversenyek időszaka, nincs ez másként Soroksáron se. Szeptember 21-én az idén már 29. alkalommal rendezték meg a Mozdulj Soroksár! programsorozat keretében a Soroksári Önkormányzat és a Találj egy célt Sportegyesület szervezésében a Buci futást, ahol a legkülönfélébb korcsoportokban és távokban mérhették össze tudásukat a résztvevők, akár családként is.

Szerencsére az idő kegyes volt, így a regisztrált versenyzők szikrázó napsütésben vehették át a rajtszámot. A diákolimpia futásain az idén is soroksári iskolások mérhették össze a tudásukat korcsoportok szerint. Az elsőbbség a legkisebbeket illette meg, így a reggel elsősorban az óvodás korosztályról szólt, majd szépen lassan, ahogy a táv, úgy az életkor is növekedett. Az 500 méteres futás a 2011 után születetteké volt, a legnagyobbak (a 2005–2006-os születésűek) azonban már egy teljes nagy kört, azaz 2 km-t futottak. A szervezők gondoltak azokra a gyerkőcökre is, akik csak szurkolni jöttek ki, esetleg maradt még bennük energia, őket ugrálóvár várta a csarnokban.

Az iskolásoknál fiú-lány bontásban zajlott a verseny, ám a felnőtt távokon már egyszerre indulhattak a versenyzők. Természetesen a szervezők itt is igyekeztek mindenkire gondolni. Aki könnyed futásra vágyott, annak ott volt a 2 kilométeres táv, aki pedig elég merésznek vagy rutinosnak érezte magát, az nekivághatott a 8 kilométernek is.

A célba érkezőknek nemtől és korcsoporttól függetlenül járt az érem, a biztatás a könzönségtől és a Buci pékség csomagja, amely az idén is az esemény fő támogatója volt. A legügyesebbek pedig korosztálytól függően játékutalvánnyal, illetve a soroksári Buci Pékség által vásárolt ajándékutalvánnyal térhettek haza, természetesen az érem és a serleg mellett.

Futni megéri

A futás jótékony hatásai szinte mindenki számára ismertek. Az egyik leghatékonyabb zsírégető edzésforma, amit kis túlzással az ember bárhol, bármikor végezhet. Ahogy nőnek a megtett kilométerek, úgy indul be a dopamintermelés a szervezetben, és ezzel együtt az önbecsülés is nő.

Amire érdemes figyelni:

Fokozatosság Talán ez az egyik legfontosabb. Ne akarjunk rögtön maratont futni. A hirtelen terheléssel a sérülést kockáztatjuk, vagy a motiváció elvesztését egy esetleges kudarcélmény esetén.

Cipő és hely Nem mindegy, milyen az ember cipője, már gyaloglásnál sem, hát még futásnál. Egy jó lábbeli valóban hozzásegít ahhoz, hogy élmény legyen a mozgás. Legalább ennyire fontos az út minősége, amin futni kívánunk. A beton a keménysége miatt nem tesz jót az ízületeknek, így lehetőségeinkhez mérten igyekezzünk salakon vagy futópályán futni.

Bemelegítés és nyújtás Talán a legfontosabb, mégis nagyon sokan elfelejtik, vagy éppen lusták rászánni az időt edzés előtt és után. A hatékony bemelegítés nem csupán a sérüléstől óv meg, az edzés hatékonyságát is növeli, a nyújtás pedig a másnapi fájdalommentes mozgáshoz segít minket hozzá.

BNM


A szerzőről



Vissza a tetejére ↑
  • A szerkesztő

    Tegyük most félre a pártszimpátiánkat, és emlékezzünk vissza a Fidesz 2002-es választási szlogenére, ami így hangzott: A jövő elkezdődött. Miért volt annyira jó ez a plakát, ez a pusztába kiáltott szó? (A szlogen kelta kifejezés, jelentése pusztába kiáltott szó – a szerk.) Nemcsak azért, mert energikus és majd szétveti a bizakodás, az optimizmus, és mindenki azt gondol bele, amit akar, hanem mert az üzenete sem éppen utolsó. „Amit ma megértünk, felfogunk, elhatározunk vagy teszünk, attól nemzedékek jövője függ”, hiszen mindig az eljövendő nemzedék aratja le a jelen terméseit, mint ahogyan a múlt vetéseit a jelenkor takarítja be.      Tovább…

  • Archívum

  • Legutóbbi hozzászólások