Film

Publikálva július 1st, 2019 | által Hello_Soroksar

Mi van a dobozban?

Mi történik akkor, ha néhány sci-fi író rövid történeteit betesszük egy kalapba, aztán hagyjuk, hogy David Fincher és Tim Miller kedvére húzzon belőle tizen­nyolcat, amit aztán a fellelhető legjobb csapattal – rázva, de nem keverve – elkészítenek? Megszületik a Love, Death and Robots című antológiasorozat.

David Finchert és munkásságát valószínűleg csak annak kell bemutatni, aki a kilencvenes éveket egy kő alatt töltötte. Az amerikai rendező nem kisebb filmekkel alapozta meg pályafutását, mint a Harcosok klubja, a Hetedik vagy ha nem akarunk ennyire messzire visszamenni, elég a nemrég véget ért House of Cards című sorozatot említeni.

Tim Miller a duó kevésbé ismert és nyugodtan mondhatom, egzotikusabb tagja, hiszen ő speciális effektesként kezdte a pályafutását, rendezőként a Dead Pool volt az első alkotása. Ami azonban ennél is fontosabb, hogy övé a Blur stúdió. Aki most tapossa a húszas éveit, valószínűleg nevet a markába, aki pedig nem, annak adok némi segítséget: egy játékgyártó óriásról van szó, amelynek többek között a Far Cry 5-öt és a Shadow of the Tomb Raidert is köszönthetjük, és ez még csak az idei termés. Természetesen nem ők az egyetlenek, akik képviseltetik magukat ebből a világból, hiszen az animációs stáb között találhatjuk a francia Unit Image csapatát is (God of War 2), egyszóval minden adott ahhoz, hogy az íróknak és a Fincher–Miller párosnak csak a képzelet szabjon határt.
Ezek a nyúlfarknyinak mondható, tizenöt perces, egymástól teljesen független epizódok nem csupán az elkészítés módjában, de a témák tekintetében is gyönyörködtető változatosságot vonultatnak fel. Az élethű CGI-tól kezdve az ősi animációs technikákon át van itt minden; ahogy a történetek szempontjából is, a meghökkentőtől az aranyosig, a sokkolótól a humorosig mindenki megtalálhatja a saját világát.

Ízelítőnek
Biztosan sokan emlékeznek Brad Pitt híres jelenetére a sivatag közepén a Hetedik című filmben Morgan Freemannel Kevin Spacey-vel és a dobozzal. Stílusos hát a kérdés: mi is van a dobozunkban? Ízelítőnek három történet.

Zima Blue Talán ez a legfurcsább az összes közül, még a megszokott negyed órát sem tölti ki a játékidő, ezzel együtt igazán furcsa, hogy milyen könnyedséggel boncolgat egzisztencialista kérdéseket. Vagyis akinek filozofálni van kedve, mindenképp ezt válassza.

Good Hunting Ázsiai folklór és steampunk – ez a két téma már önmagában is érdekes, főleg, ha egyre modernizálódó világunkban még a hagyományok megőrzésének a kérdése is felvetődik. Mi lesz a varázslattal, ha az egyre növekvő fogaskerekek felfalják a helyét?

Three robots Egyszerűen aranyos. Az első részek után mindenképpen üdítő volt, de meglepetésemre az évad végére ez lett az egyik nagy kedvencem, talán a bája, talán a humora miatt. Legyen valaki felnőtt vagy gyerek, ez a történet biztosan utat talál hozzá.

BNM


A szerzőről



Vissza a tetejére ↑
  • A szerkesztő

    Tegyük most félre a pártszimpátiánkat, és emlékezzünk vissza a Fidesz 2002-es választási szlogenére, ami így hangzott: A jövő elkezdődött. Miért volt annyira jó ez a plakát, ez a pusztába kiáltott szó? (A szlogen kelta kifejezés, jelentése pusztába kiáltott szó – a szerk.) Nemcsak azért, mert energikus és majd szétveti a bizakodás, az optimizmus, és mindenki azt gondol bele, amit akar, hanem mert az üzenete sem éppen utolsó. „Amit ma megértünk, felfogunk, elhatározunk vagy teszünk, attól nemzedékek jövője függ”, hiszen mindig az eljövendő nemzedék aratja le a jelen terméseit, mint ahogyan a múlt vetéseit a jelenkor takarítja be.      Tovább…

  • Archívum

  • Legutóbbi hozzászólások